That Which Does Not Kill Us, Makes Us Stronger. DO NOT Let The System Get You Down

Genel Sağlık Sigortası Başvurusu Nasıl ve Nereye Yapılacak, Hangi Belgeler Gerekiyor?

     29.09.2010 tarihinde Genel Sağlık Sigortası (GSS) için başvuruda bulunmaya karar verdim. İlk önce kayıtlı olduğunuz ilçenin kaymakamlığına müracaat ediyorsunuz. Ben 24 yaşında üniversite mezunuyum ve ev reisi babam olduğundan "Kendi nüfus cüzdanım ile babamın nüfus cüzdanını" istediler. Ardından bir form doldurdular ve aşağıdaki belgeleri istediler;

     - Kimlik Fotokopisi
     - İkametgah Belgesi (muhtardan yada nüfustan)
     - Vergi dairesine gidilecek ve bize verilen formda ilgili bir yer doldurtulacak imzalatılacak,
     - Mahalle muhtarına gidilecek ve bize verilen formda ilgili bir yer doldurulacak imzalatılacak
     - Bu toplanan belgeler "Yarım Kapaklı Dosyaya" konularak tekrar kaymakamlığa götürülecek.

     Bu anlattığım "Yeşil Kart" başvurusu içindi. Sonuç olarak "RET" cevabımı gelecek (en azından benimki öle gelecek) ve "SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ" ne müracaat edilecek.RET cevabı gelene kadar dosya Kaymakamlıkta kalacak ve durumumuz kontrol edecek. Yani işlem bitti haber bekleyeceğiz yada gidip arada soracağız.(sormadan önce eve polis memuru gönderecekler. Bize uğradı. Elindeki formu doldurdu sorular sorarak.15 gün sonra da dosyamızı kaymakamlıktan almamızı istedi.)

Not: Formda kalan eksik yerleri onlar diğer bütün belgeler ile dolaştıracak. Yani biz sadece "Kaymakamlık, Muhtarlık ve Sosyal güvenlik il müdürlüğünü dolaşacağız. Diğer formda kalan yerleri imzalatmaya gerek YOK.

Şu an ben Kayseri'de ikamet ettiğimden dolayı  Kayseri ile ilgili bilgileri veriyorum;


KAYSERİ SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
İl Müdürü Mehmet KIR

İl Müdürlüğü 
Elektronik Posta kayserisgim@sgk.gov.tr
Fax (352) 222 49 77
Telefon (352) 222 49 79-222 49 80
Adres KAYSERİ SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
NAZMİTOKER CADDESİ NO:3/A MELİKGAZİ /KAYSERİ

KOCASİNAN KAYMAKAMLIĞI ADRESİ

KAYSERİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ADRESİ

RESİMLERİ DAHA BÜYÜK GÖRMEK İÇİN ÜZERİNE TIKLAYIN...

Harita İçin Tıkla

4 yorum:

  1. Zaman kaybetmeden yapın yoksa cezası çok ağır

    YanıtlaSil
  2. 1 hafta önce polis memuru bizi ziyaret etti. Sorular sorarak bilgilerimizi teyit etti. Ardından 15 gün sonra dosyamızı kaymakamlıktan almamızı istedi. Şimdilik gelişmeler bunlar.

    YanıtlaSil
  3. merhaba ben caner bende kayseri'de oturuyorum ve gss'den yararlanmak istiyorum tıpkı bende senin gibiyim öncelikler nereye ve nasıl başvurmamız gerekiyor beni bilgilendirirmisin ve aylık 30tl yatırıldığı söyleniyor.bana mail atarsan sevinirim.
    c_._s@windowslive.com

    YanıtlaSil
  4. Yeşil kart başvurusu Red cevabı geldi. Kagıdı alıp Askerlik şubesinin ilerisinde ilk sagdan dönünce 50 metre ilerde solda SGK binası var. Oraya başvuruyosun elindeki kagıtla. Sonra seni bankalar caddesindeki SGK binasına gönderiyor (Ziraat bankası yanında). Orda 3. kata çıkıp Kimliğini veriyosun ve döküm cıkartıyor. Ben dün ödedim. Aralık 12 de çıkmıs karar. O yüzden aralık ayından 24 lira borç, ocak ayından 32 lira borç yatırdım. Şubatı ay sonuna kadar dedi ama ben mart sonunda yatırcam mart ile bilrikte. Çünkü borç 2 ayı geçince sigortadan yararlanamıyomuşuz. Yani ben aralık ocak yatırdım. Nisana kadar yararlanabilirlim. Nisanda da yararlanmak için şubattaki ve marttaki parayı yatırmam lazım. Yani bukadar.

    YanıtlaSil

Ne Mutlu Türküm Diyene