That Which Does Not Kill Us, Makes Us Stronger. DO NOT Let The System Get You Down

C5 Current Pending Sector Warning Hatasının Çözümü !!!

Evet arkadaşlar. Uzun bir süredir hardiskimde sorunlar yaşıyordum. Sorun derken de video izlerken donmalar, bilgisayarın geç açılması, FPS oyunu oynarken ekranın donup uzun süre gelmemesi vs... Uzun araştırmalarım sonucu da elime hiç bir şey geçmedi ve gidip yeni bir hard disk aldım. XP ile uzun biçimlendirme yaptım olmadı. Win7 ile biçimlendirdim olmadı. Yapmadığım şebeklik kalmadı ^^

Sonra bir gün canım sıkıldı ve dedim şu hard diskle biraz uğraşayım en azından yedek depo olarak kullanırım dedim. Gittim sata kablosu ile PC ye taktım. 2 parça olan diskin üzerine ayrı ayrı sağ clik yaptım biçimlendir dedim. Gene sonuç yok. HD TUNE PRO programı hep hata veriyordu. (isteyenler trialini yani 15 günlük deneme versiyonunu internetten kolaylıklar bulup indirebilir) Sürekli değişen sayılarda bazen artan bazen azalan ama asla kaybolmayan şekilde (3-4-7) hatalar alıyordum.

GELELİM ÇÖZÜMÜME

Fazla uzatmayayım. Yeni bir hard disk aldığımı sölemiştim zaten. İkinci yani bozuk olan hard diski de bağladığımı da belirtmiştim. Bilgisayarıma sağ click yaptım. YÖNET dedim. Sol alt tarafta Disk YÖNETİMİ ile ilgili bölüme tıklayım. Benim bozuk olan Hard disk 2 parça idi. Sağ alttan seçtin.İkinci parçayı birimi sil ile sildim. Birinci parçayı birimi genişlet diyerek genişlettim ve tek parça haline getirdim. Sonra BİÇİMLENDİRe bastım. Orada hızlı biçimlendir seçeneği işaretli oluyor. Onu kaldırın. Yaklaşık 45 dakika sürdü 320 GB hard diskin biçimlendirilmesi.

VE SONUÇ HERHANGİ BİR HATA YOK.

Aynısını abimin bozulan aynı marka (western digital) hard diskini denedim. O da düzeldi.


UMARIM İŞİNİZE YARAR VE YENİ BİR HARD DİSK ALMANIZA GEREK KALMAZ.

Nasıl yapıldığına dair uygulamalı resimleri yüklemedim. Çünkü yapılması çokda zor değil.Ama zorlanan olursa çekinmeden mail atabilir yada yorum yapabilir. En kısa sürede eklerim.

1 yorum:

Ne Mutlu Türküm Diyene