That Which Does Not Kill Us, Makes Us Stronger. DO NOT Let The System Get You Down

İngilizce Kelime Ezberleme Taktikleri

• Kelimeleri (eş anlamları zıt anlamları) ve Türkçe anlamlarını arkalı önlü yaz kağıtlara tahmin et çevir.
• Kitap okuyarak ve okuduğum her makaleyi belli periyotlarla tekrar ederek kelimeleri öğrenme
• English to English sözlüklerden açıklamalı İngilizce anlamına bakarak daha kalıcı olur, o kelimeyi örnekler içinde görmek gerekir.
• Öğrenilen kelime cümlede sık sık cümlede kullanılsa daha kolay öğrenilir
• Ben genelde kelimeyi ezberlediğim ilk günlerde o kelimeye ait bir şekil oluştururum kafamda. Atıyorum mesela irritating kelimesi için aşırı sinir olduğunuz birinin yüzünü ayarlayabilirsiniz kafanızda. Böylece kelimeye baktığınızda aklınıza o kişi gelir kişiden de kelime.

• KPDS' ye dair kelimeleri bolca test çözersem çabuk ezberliyorum
• Bence önce bir defa kelime listesi hazırlanmalı. Oturup biraz ezberlemeye çalıştıktan sonra, kelimeler bulunulan mekanın herhangi bir yerine yapıştırılmalı, böylece sürekli görerek aklımızda kalmasını sağlarız. Ayrıca beynimizin kelimeleri daha kalıcı tutması için kelimeleri ilgimizi çekecek şekilde ayarlamalıyız
• İngilizce kelimeyi Türkçe cümlenin içine direkt yerleştirmek.
• Okuma parçasındaki bilmediğim kelimelerin anlamlarını üstüne yazıp, belli aralıklarla aynı parçayı okumak. (Üstüne değil de, yapışan küçük kağıtların üstüne yazıp bir köşesine yapıştırma tavsiyesi aldım.)
• Genelde, belirli aralıklarla kelimelerin Türkçe ya da İngilizce anlamlarını soran programlar kullanıyorum, bu bayağı bir yararlı oluyor. Çünkü bir programın durmadan size bir şeyler ezberletmeye çalışması ya da hafızanızı zorlaması, sizin kağıdı kalemi alıp yeni sözcükler ezberlemeye çalışmanızdan daha yararlı olacaktır...
• Ben kelime sorusu çözerek öğrenirdim. Zaten bir soru için sunulan beş şık beş kelime demek. Bildiklerimi tekrar etmiş olurdum, bilmediklerimi de not ederdim bir kenara...
• İçinizde ki yabancıyla konuşun ister sesli, ister sessiz
• Ben de bu aralar kelime hazinemi geliştirmek istiyorum. Benim şu an kullandığım yol okuduğum kitaplarda geçen kelimeleri bir kağıda not ediyorum. Sonra onları Excel tablosuna geçiriyorum. Anlamlarını yanına yazıyorum. Ne derece anlamını hatırlayacağıma göre yanına puan veriyorum. Excel de aldığı zorluk derecesine göre sıralama yaptırıyorum. En zor ezberleyeceğimi düşündüklerime ağırlık vererek puanını düşürmeye çalışıyorum.
• Benim öğrencilerime tavsiyem, İngilizce günlük tutmaları oluyor ve en önemli şartım o gün çalışmaları esnasında karşılaştıkları ve bir kenara not aldıkları kelimeleri mutlaka günlüklerinde kullanmaları oluyor, böylelikle öğrendikleri kelimeleri kendi yaşantılarıyla ilişkilendirip, öğrenme kolaylığı sağladıklarını söylüyorlar. Bu arada gün içerisinde karşılanılan kelimeleri kullanabilecekleri bir olayları olmamış ise, herhangi bir konuda hayali bir hikaye yazıyorlar, ancak kendi ürettikleri. Günlüklerine her gün yazmaları şart değil ancak gün aşırı mutlaka yazmalılar.
• **Hafıza teknikleri boş ve anlamsız bence! Kelimeler ANCAK KULLANIMI VE KARŞILAŞILMASI YAYGINLAŞIRSA ÖĞRENİLİYOR. NEDEN STUDY KELİMESİNİ UNUTMUYORUZ? EN AZ 50 BİN KERE KARŞILAŞMIŞIZDIR DA ONDAN! KELİMEYE AİT BİR ANIMIZIN OLMASI VE KELİMEYLE KENDİ YAŞANTIMIZDAN BİR CÜMLE ÜRETİP OKUYUP ANLARSAK VE BUNU TEKRARLARSAK UNUTMAYIZ. YENİ VE AZ KULLANILAN BİR KELİMEYLE KARŞILAŞINCA, HEMEN BEYİN ŞÖYLE ÇALIŞIR: DAHA ÖNCE BU KELİMEYİ NEREDE GÖRDÜM HANGİ KAVRAMI KARŞILADI? BENİ OKUDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER'**
• Her kuralla ilgili bir cümle ezberlerim böylece kural aklımda kalır kelimeleri değiştirerek yeni cümleler oluştururum.
• Arkadaşlar bence o gün yaptığınız ya da ezberlediğiniz kelimeleri gece uyumadan evvel bir kere gözden geçirin ben yapıyorum inanın faydası oluyor...
• Strategy Oyunları oynayın, sadece cinsellik sırasında cinselliğinizi aklınıza getirin ve kullanın normal hayatta normal hayatınızı yaşayın, ayrıntılara dikkat edin, düzenli uyuyun, ders dışı aptal pop şarkılar dinleyin, eğer ders çalışıyorken müzik dinlemek istiyorsanız ya klasik müzik dinleyin yada kesinlikle anlayamayacağınız akılda kalmayacak vurdum kırdım birşey olsun ki aklınızı ona akmasın, felsefeye ait bir bilgi birikimi edinmeyin ve felsefe yapmayın, hızlı okuma tekniklerini öğrenin ve sürekli kitap okuyun okuma hızının artışı kitap okumayı kolaylaştıracak ve giderek bilgi birikimi artacaktır, yapabiliyorsanız konserve ve sütle beslenin yada tüm öğünlerinizde aynı yemeği yiyin, yaratıcılık gücünüzü arttıracak esinlemelerden sakının ve sistematik olun, çamaşır dolabında yıkanırken dönen T-Shirtünüzün çıkışına kadar dönmesini izleyin, ayakta kalmak için uğraş bulun; kalem çevirin, şınav çekin sizden çok zeki bir kız yada erkek bulup aşık olun ki onun seviyesine gelmek için çalışma azminiz sizi kamçılasın ---- basit düşünün fazla da abartmayın
• Yazarak ÇALIŞŞŞ
• Postit kağıtlara kelimeleri anlamlarıyla birlikte yazıp odanızın duvarlarına asin
• ben genellikle cümle içinde ezberliyorum mesela : ''she never replied to his letters'' cümlesindeki ''reply'' gibi.. yani direk sözlük karıştırıp kelime ezberleyeceğinize cümleleri tekrar edin o zaman doğal olarak cümlelerin içindeki kelimeleri de kapıyorsunuz..
• Cümle içerisinde sözcüğün nasıl kullanıldığını da (verb, adj. noun etc.) görmüş oluyor ve en önemlisi ezberlemiş değil öğrenmiş oluyoruz. Bence bu yüzden sık sık İngilizce paragraf ve hikayeler okunmalı. Cümleden kelimenin anlamı çıkarılmaya çalışılmalı bu başarılamıyorsa sözlükten (ingilizce-ingilizce) anlamına bakılmalı.

1 yorum:

Ne Mutlu Türküm Diyene