
* Hiç bir kayda değer içeriğe sahip olmayan sitelere SEO yapılamaz.
* İçerik bulunmamasına rağmen , bazı hilelere başvurarak üst sıralara çıkma çabası , yalnızca bir çaba olarak kalacak ve site için sandbox veya filtre tehlikesi yaşatacaktır.
* Google , sandığımızdan daha akıllıdır.
* SEO çalışmaları yaparken , ufak tefek hilelere başvurmak , yapılan çalışmaları da bir anda mahvedebilir.
* Google , arama sonuçlarını listelerken bir çok etkeni göz önünde bulundurur ve algoritmalarını sürekli günceller.
SEO Nedir? Nasıl yapılır? Ne işe yarar?
SEO Hakkında sorulan sorulardan dolayı ufak bir makale yazmaya karar verdim.
Kaynak göstediğiniz takdirde istediğiniz platformlarda paylaşabilirsiniz.
Search Engine Optimization, Search Engine Optimization kelimesinin kısaltılmışı olup; Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir.
Birçok kişinin düşündüğü gibi mevcut siteyi arama motorlarında en üst sıraya çıkarma işlemi değildir. Siteyi üst sıralara taşıma işlemine başka bir isim verilebilir, başka bir şekilde ifade edilebilir. Fakat kesinlikle Search Engine Optimization işlemi denmez, denilmemelidir.
Search Engine Optimization işlemini güzel bir örnekle özetleyecek olursak;
Mevcut sitenizi 1kg yoğurt olarak düşünün. Bu Search Engine Optimization uygulanmamış sitenizle sadece 1 bardak ayran elde edebilirsiniz. Yani 1kg yoğurttan sadece 1 bardak ayran elde etmiş olursunuz eğer sitenize Search Engine Optimization uygulamaz/uygulatmazsanız.
Fakat sitenize Search Engine Optimization işlemini uygularsanız/uygulatırsanız, bu 1kg yoğurttan 8-9 sürahi ayran elde edebilirsiniz. Bu sürahi ayranları hedef kitle, kullanıcı, hit, arama motorlarındaki pozisyon(sıra) olarak düşünebilirsiniz.
Search Engine Optimization işlemini biraz daha net ifade edecek olursak, mevcut siteyi arama motorlarının istediği şekle, arama motorlarının üst sıralara taşıyabileceği/arama motorlarının daha iyi algılayabileceği şekle sokma işlemi olarak özetleyebiliriz.
Unutulmamalıdır ki; Search Engine Optimization mevcut sitenin hakkının alınması işlemidir. Hiçbir şekilde olmayan bir potansiyeli yaratma işlemi olarak gösterilemez.
Şimdi bir örnek daha vererek az önce ifade etmeye çalıştığım uyarının detaylarına inelim.
Örneğin;
Elimizde sadece basit bir indexe sahip olan, hiçbir şekilde düzenleme yapılmamış, uğraşılmamış, emek sarfedilmemiş bir site olsun. (0 site yani.)
Bu siteye istediğiniz kadar Search Engine Optimization işlemi uygulayın, istediğiniz kadar uğraşın, bu siteden hiçbir şekilde çıkar sağlamanız, rant sağlamanız mümkün değildir.
Yani, az önce de dediğim gibi Search Engine Optimization işlemi, mevcut siteyi hak ettiği konuma getirmede rol oynar.
İşte Search Engine Optimization kriterlerinden birkaç tanesi:
* Tagların siteye uygun bir şekilde düzenlenmesi.
* Hedef kelime yoğunluğunun analiz edilmesi, düzenlenmesi.
* Mevcut site içerisinde bulunan gereksiz şeylerden sitenin temizlenmesi. (Spam vs.)
* Mevcut sitenin gerçekten olması gerektiği şekle sokulmasında yardımcı olmak. (Örneğin, bitkiler üzerine yapılmış bir site içerisinde arabalarla ilgili bilgilerin olmasına gerek yoktur.)
Peki bir sitenin arama motorlarında üst sıraya çıkmasında rol oynayan önemli etkenler nelerdir? Birazda bunlara değineyim.
* Domain yaşı.
* Özgün ve sürekli güncellenen içerik.
* Link inşaası.
* Gereksiz bilgilerden arındırılmış bir site.
* Yayın hayatının sürekliliği.
* Kaliteli bir tasarım. Mümkün olduğunca flashlardan uzak durulmuş, mümkün olduğunca az img kullanılmış bir tasarım. Çünkü unutulmamalıdır ki, arama motorları botları sadece sitedeki text bilgileri alabilir. Yani resim üzerinde ne yazdığını algılayamaz. Bu da bizim pek çıkarımıza değildir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder